CEO Breakfast – śniadanie prezesów zarządów firm członkowskich Fundacji Korporacyjnej Odpowiedzialności Społecznej (FCSR)

Warszawa, kwiecień 2009 r. – Przedstawiciele firm, które czynnie pomagają najbardziej potrzebującym dzieciom w Polsce, spotkali się 3 kwietnia b.r. w Hotelu InterContinental, aby podsumować swoje zaangażowanie w pracę na rzecz Fundacji Korporacyjnej Odpowiedzialności Społecznej (Foundation for Corporate Social Responsibility – FCSR) oraz powitać nowe firmy członkowskie.

Podczas spotkania William C. Chasey, Prezes Fundacji Korporacyjnej Odpowiedzialności Społecznej, powitał nowych przedstawicieli firm, z którymi Fundacja rozpoczęła współpracę. Medal Uznania (Seal of Approval) wręczany na znak przynależności do FCSR, odebrali:

  • Luk Berlinger i Derk Bothe reprezentujący Dehora Consulting
  • Martyn O’Reilly, reprezentujący Caledonian Society
  • Aleksander Domaradzki reprezentujący Frogs & Co. Rugby Club
  • Tim Martin reprezentujący Warsaw Eagles Amercian Football Club

Ponadto podczas śniadania prezesów zarządów firm członkowskich FCSR, prezes należącego do Fundacji Edelman Polska, Barbara Kwiecień, zaprezentowała na życzenie gości badania 2009 Edelman Trust Barometer.

Pomimo światowego kryzysu ekonomicznego i nawału pracy, aż 70 przedstawicieli firm wzięło udział w tegorocznym CEO Breakfast. Ujął mnie ogrom wsparcia, jakie otrzymaliśmy dla naszej Fundacji, jej członków oraz idei CSR w Polsce. Tegoroczne śniadanie mogę śmiało uznać za najbardziej udane w  naszej 5-letniej historii istnienia. Bez cienia wątpliwości oświadczam, że członkowie naszej Fundacji niezmiennie wierzą w CSR – wyznaje William C. Chasey. Kryzys ekonomiczny jest bardzo dobrym sprawdzianem, czy zaangażowanie firm w działania CSR wynika z potrzeby serca i kultury organizacji czy raczej było spowodowane chwilową modą.

Fundacja Korporacyjnej Odpowiedzialności Społecznej prowadzi obecnie dwa programy: Codziennie Ciepły Posiłek i Świeże Mleko, w ramach których dzieci z północno-zachodniej Polski otrzymują łącznie każdego miesiąca 56 000 posiłków. Wyżej wymienione programy nie są jednak jedyną formą pomocy dla lokalnej społeczności. Dzięki Fundacji dzieci uczą się języka angielskiego, biorą także udział w zajęciach ze sztuki, muzyki i tańca. Do uczniów trafia również pomoc materialna m.in. w postaci środków czystości i ubrań. Na razie oba programy są realizowane przez FCSR na terenie Województwa Zachodniopomorskiego – jednego z najbiedniejszych w kraju. Docelowo Fundacja chce zaopiekować się głodnymi dziećmi z całej Polski.

Działania Fundacji wspiera obecnie ponad 80 firm zarówno o polskim, jak i zagranicznym kapitale, które reprezentują różne branże. Wśród nich znajdują się: Accetis International, AmRest, Athlon Car Lease, Bank BPH, Beiten Burkhardt, BMW, Boeing, Cargill, Cartoon Planet, CEDC, Coca-Cola HBC Polska, Coffee Heaven, Colgate-Palmolive, COLLIERS International, DailmerChrysler Fleet, Dan Market, DDB, Discipline Media Group, DTZ Zadelhoff Tie Leung, Ecco, EC Harris, Edelman, EDS, Eurodental, Euromost, Europaproperty, Ever Grupa, Expomedia, Exxon Mobil, General Motors, Gooday, Grand Cru, Grupa Żywiec, Hilton Warsaw, Inter Continental Hotel Warsaw, JF Bowring, KFC, Kompania Piwowarska, Lacrosse, Le Royal Meridien Bristol, Lockheed Martin Makro, Marriott Hotel, McDonald’s, MR, New Warsaw Express, Norton Rose, ODiTK, Onet.pl, Orco Property Group, Pelikan, Pfizer, P&G, Poland Monthly, Polmos, Porr, Quinlan Private Golub, Rabo Bank, Randstad, Sixt, Skan Car, Statoil, Stonewell Consulting, Supply Chain Management, SwedeCenter, TECHMEX, TELE 24, Tetley, The Warsaw Voice, Timrek, TKG, TNS OBOP, TransMeble International, Travel Express, TrendyFood, Unilever, United Technologies International Operations, Warsaw Business Journal, Warta, White&Case.

Według badania przeprowadzonego przez TNS OBOP na zlecenie FCSR, problem głodu dotyka aż 40% Polaków, którym nie zawsze wystarcza pieniędzy, aby kupić jedzenie. Brak porządnego śniadania czy obiadu szczególnie dotkliwie odczuwają dzieci, dla których pełnowartościowe posiłki są warunkiem zdrowego rozwoju. Tę i inne trudne kwestie społeczne coraz częściej rozwiązują wrażliwe społecznie firmy. Cieszy nas, że idea CSR jest coraz powszechniejszą praktyką nie tylko wśród wielkich korporacji, ale także wśród mniejszych przedsiębiorstw. Działalność biznesowa może i powinna realizować także wyższe cele. Tylko wtedy daje prawdziwą satysfakcję. – dodaje W. C. Chasey.

William C. Chasey, PhD
President
[email protected]
(48) 605 99 1715

Natalia Marciniak
Executive Assistant
Foundation for Corporate
Social Responsibility
tel. 605 99 17 16
[email protected]

 

Informacje dodatkowe:

Społeczna Odpowiedzialność Biznesu jest ideą, wg której obowiązkiem świata biznesu jest angażowanie środków finansowych i energii w działania na rzecz szeroko rozumianego dobra społecznego (np. środowiska naturalnego lub lokalnej społeczności). Działania te cieszą się rosnącą popularnością zarówno wśród firm, jak i konsumentów, którzy wybierając produkt z półki sklepowej coraz częściej zwracają uwagę na prospołeczną działalność poszczególnych producentów.

Foundation for Corporate Social Responsibility (FCSR – Fundacja Korporacyjnej Odpowiedzialności Społecznej) zachęca firmy do działania zgodnie z zasadami odpowiedzialności społecznej, a także pomaga im w osiąganiu sukcesu komercyjnego przy poszanowaniu dla wartości etycznych, ludzi potrzebujących, potrzeb lokalnych społeczności oraz środowiska naturalnego. Członkowie Fundacji spełniają swoje zobowiązania względem społeczeństwa poprzez ekonomiczny, intelektualny i społeczny wkład w lokalną społeczność, w której prowadzą działalność.

Dzięki Fundacji każdego miesiąca 2500 głodnych dzieci z 14 szkół w północno-zachodniej Polsce otrzymuje łącznie 50 000 posiłków.

Członkiem Fundacji może zostać każda firma, która jest zainteresowana popieraniem i promowaniem potrzeby korporacyjnej odpowiedzialności społecznej. Aby otrzymać Golden Seal of Approval (Złotą Pieczęć Aprobaty) – znak Fundacji, trzeba wypełnić Oświadczenie Korporacyjnej Odpowiedzialności Społecznej, które jest dostępne na stronie Fundacji www.fcsr.pl. Należy także zadeklarować propagowanie idei społecznej odpowiedzialności biznesu wśród udziałowców, kadry zarządzającej, administracji oraz pracowników, powołać zespół dedykowany do opracowania planu działań dla firmyw ramach społecznej odpowiedzialności biznesu, a także promować wizerunek i działalność FCSR.

Jednym z założycieli Fundacji oraz jej przewodniczącym jest Dr William C. Chasey, który jest twórcą oraz czołowym propagatorem pojęcia Cause Related Marketing (marketing organizacji non-profit). Dr W. C. Chasey tworzył i zarządzał 19 organizacjami pozarządowymi i charytatywnymi, a także doradzał 23 oddziałom Czerwonego Krzyża na całym świecie. Był także doradcą sztabów wyborczych w trzech kampaniach prezydenckich oraz wielu kampanii na szczeblu rządowym i kongresowym w Stanach Zjednoczonych. Dr W. C. Chasey jest również dwukrotnym laureatem Diamond Award, nagrody przyznawanej przez Amerykańskie Stowarzyszenie Public Relations.

Źródło informacji - Newseria

Authors

Related posts

Top